Opravy motorových hlav
V našem autoservisu realizujeme opravy motorových hlav spalovacích motorů všech značek. Mnoho poruch motorů má příčinu v poškození hlavy válců. K poškození hlavy zároveň může dojít i v důsledku některé z poruch. S ohledem na cenu nové hlavy, která se pohybuje dle typu vozidla v řádu desítek tisíc korun, se ve většině případů vyplatí provést opravu.
V rámci oprav motorových hlav provádíme tyto práce:
Nejčastěji opravujeme hlavy Škoda/VW 1,2HTP a vymačkané uložení vstřikovače VW TDI PD
- tlakové zkoušky hlav
- rovnání – frézování a broušení hlav
- frézování sedel ventilů
- broušení ventilů
- svařování hlav
- opravy závitů, vedení zdvihátka a závitu vstřikovače
- sesazení a seřízení ventilů
- opravy uložení vačkové hřídele
Nejčastěji opravujeme hlavy Škoda/VW 1,2HTP a vymačkané uložení vstřikovače VW TDI PD
1
Objednávka
Objednejte si opravu na telefonním čísle
, nebo pomocí poptávkového formuláře. Ihned se Vám ozveme zpět.
, nebo pomocí poptávkového formuláře. Ihned se Vám ozveme zpět.
2
Doručení
Pokud jste z okolí Kyjova a je to ve Vašich možnostech, můžete nám hlavu přivézt. V opačném případě zajistíme zdarma dopravu naší smluvní dopravní společností.
3
Oprava
Vše pečlivě opravíme a otestujeme, pokud nalezneme jiný problém, určitě se Vám ozveme a vše s Vámi důkladně probereme, včetně ceny vícenákladů.
4
Vrácení
Opravenou hlavu si můžete u nás vyzvednout, nebo ji pečlivě zabalíme a přivezeme buď sami, nebo naší smluvní společností, samozřejmě zdarma.
Poptávka opravy
Pro bližší určení ceny vyplňte následující formulář, nebo nám zavolejte na telefonní číslo .
Co děláme
- Vymačkané uložení vstřikovače TDI PD – provádíme opravy vymačkaného uložení vstřikovačů nafty – motory VW, Škoda, Seat, Ford 1.9, 2.0, 2.5 TDI PD. Tato závada je obvyklá u motorů TDI PD s vyšším kilometrovým proběhem. Může být přičinou úniku paliva do motorového oleje a obtížného startování.
- Tlakové zkoušky hlav válců – zkoušky těstnosti prostoru chladicí kapaliny v hlavě válců provádíme jednoduchou, ale spolehlivou metodou – natlakováním hlavy stlačeným vzduchem a ponořením do vody („systém píchlé kolo“). Případná netěsnost se projeví únikem vzduchu (bubláním) v místě trhliny nebo jiné závady. V našem autoservisu jsme vybaveni přípravky pro natlakování hlav všech běžně se vyskytujících typů motorů i mnoha motorů exotických, historických a podobně. Ve sporných případech jsme schopni tlakovou zkoušku provést za zvýšené teploty. Trhliny umíme diagnostikovat i pomocí jiných metod, např. kapilární defektoskopií.
- Rovnání - frézování a broušení hlav – Hlava válců se při přehřátí motoru téměř vždy zkroutí a prohne. V případě, že by byla takto poškozená hlava namontována zpět na motor, během velmi krátké doby by se závada – porucha těsnění pod hlavou – opakovala. Maximální nerovnost dosedací plochy hlavy předepisovaná výrobci bývá kolem 0,02 mm, přičemž této hodnoty lze dosáhnout buď přebroušením nebo ofrézováním dosedací plochy hlavy.
- Frézování sedel ventilů – Pro opracování sedel ventilů používáme špičkové stroje. Stejnou technologiii používají automobilky i v sériové výrobě, stroje se liší pouze použitím CNC řízení, princip je zcela totožný. Sedla ventilů obrobená touto technologií již při montáži není nutné dále upravovat např. zabrušováním pomocí pasty apod.
- Broušení ventilů – Ventily brousíme na brusce na ventily RV 20-PP. Před obroušením ventily důkladně kontrolujeme a případné poškozené kusy vyřazujeme.
- Svařování hlav – V případě, že je odlitek hlavy prasklý, jsme ve většině případů schopni tuto závadu odstranit svařováním. Po zjištění trhliny tlakovou zkouškou trhlinu odvrtáme až na kořen, poté v ochranné atmosféře argonu metodou TIG do místa trhliny navaříme nový materiál a místo svaru je následně znovu obrobeno. Dále vsazujeme nová sedla. Po hrubém obrobení svarů vždy znovu provádíme tlakovou zkoušku, abychom mohli vyloučit případné netěsnosti. Touto technologií lze snadno opravit i hlavy zdánlivě již neopravitelné, např. rozbité od upadlého ventilu nebo vypadlé předkomůrky. Takto opravenou hlavu můžete i jako laik poznat pouze podle toho, že není potažena vrstvou karbonu. Na námi provedené svary hlav poskytujeme záruku 6 měsíců, přičemž ivotnost takto opravené hlavy je v místě svaru za předpokladu normálního fungování ostatních částí motoru, chlazení a normálního provozu vozidla srovnatelná s novou hlavou.
- Opravy závitů – Jsme schopni opravit stržené závity např. žhavicích a zapalovacích svíček apod. V některých případech lze závity opravit i na vozidle. Při opravě závitu naší technologií zachováme původní funkčnost včetně kolmosti a souososti osazení, dosedacích ploch apod.
- Opravy vedení zdvihátek – umíme realizovat opravy poškozeného vedení zdvihátek
- Montáž vačkových hřidelí a seřízení ventilových vůlí – V případě zájmu zákazníka můžeme na hlavu namontovat vačkové hřídele a seřídit ventilové vůle u hlav, kde k seřizování vůle dochází výměnou podložek nebo zdvihátek, jako např. u velmi rozšířeného Peugeot/Citroën 1.9D/TD.
- Uložení vačkové hřídele – V případě, že jsou poškozeny nebo ztraceny horní poloviny ložisek vačky, jsme schopni znovu svrtat uložení vačky. Na mnoho typů hlav máme odlitky „překladů“. Upozornění: Překlady jsou VŽDY součástí hlavy, NEJSOU záměnné ani jednotlivé kusy překladů na jedné hlavě, bez úpravy je nelze ani použít z jiné hlavy!
Příjem zakázek
Do opravy přijímáme hlavy čisté a rozebrané, tzn. demontovaným sacím a výfukovým potrubím, vačkou, zdvihátky apod. Ventily a štefty (závrtné šrouby) není třeba demontovat.
Hlavu po dohodě demontujeme, opravíme a předáme vozidlo připravené k provozu.
Hlavu do opravy k nám můžete i zaslat a my vám opravenou hlavu doručíme zpět přepravní službou PPL na dobírku.
Po dohodě si pro hlavu i přijedeme.
Upozornění:
Hlava musí být v případě zasílání čistá, suchá, nesmí z ní nic vytékat. Pokud by došlo k prosáknutí obalu, přepravní společnosti by zásilku vyhodnotila jako nebezpečnou a vyřadila by ji z dopravy. Do balíku vložte objednávku se svojí adresou, telefonem, požadavky na opravu a hlavu řádně zabalte. Často se stává, že balík dojde poškozený a je nepříjemné dohadovat se s dopravcem, čí je to zavinění.
Hlavu po dohodě demontujeme, opravíme a předáme vozidlo připravené k provozu.
Hlavu do opravy k nám můžete i zaslat a my vám opravenou hlavu doručíme zpět přepravní službou PPL na dobírku.
Po dohodě si pro hlavu i přijedeme.
Upozornění:
Hlava musí být v případě zasílání čistá, suchá, nesmí z ní nic vytékat. Pokud by došlo k prosáknutí obalu, přepravní společnosti by zásilku vyhodnotila jako nebezpečnou a vyřadila by ji z dopravy. Do balíku vložte objednávku se svojí adresou, telefonem, požadavky na opravu a hlavu řádně zabalte. Často se stává, že balík dojde poškozený a je nepříjemné dohadovat se s dopravcem, čí je to zavinění.
Příklady častých oprav:
Další strojařské práce:
- Odtlakování a přerovnání dosedací plochy hlavy válců bez zásahu do ventilů
- Odtlakování a přerovnání dosedací plochy hlavy válců, zafrézování sedel, kontrolo a obroušení ventilů, výměna gufer ventilů, mytí, montáž ventilů zpět do hlavy
Další strojařské práce:
- Odvrtání závitů
- Vytažení vstřikovačů
- Soustružení. frézování , broušení
- Svařování hliníku
Akce: po dohodě si pro hlavu přijedeme a po opravě ji přivezeme zpět
Kontakt
Jakub Říha
Mobil:
e-mail:
Mobil:
e-mail:
Autopark Kyjov
Václava Bzeneckého 1391
697 01 Kyjov
(Naproti sklárenské sportovní haly směr Vlkoš)
Okres Hodonín (Jihomoravský kraj)
697 01 Kyjov
(Naproti sklárenské sportovní haly směr Vlkoš)
Okres Hodonín (Jihomoravský kraj)
IČ: 29261767 DIČ: CZ29261767 Spisová značka C68889 vedená u Krajského soudu v Brně
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.